09 April 2009

Pertandingan Nasyid Anjuran Panitia Pendidikan Islam SMKB

Alhamdulillah syukur kepada Allah subhanahu wataala, selawat sentiasa ke atas Junjungan nabi Muhammmad sallallahu 'alaihi wasallam. Ama ba'du;

Dipanjatkan kesyukuran ke hadrat Tuhan sekalian alam, limpah dan kurniaNya, Panitia Pendidikan Islam SMKB telah berjaya menganjurkan pertandingan nasyid peringkat SMKB yang berlangsung pada malam 8 April 2009 iaitu Minggu Pendidikan Islam.

Pertandingan kali ini merupakan pertandingan nasyid terbuka kepada semua pelajar SMK Belawai dari peringkat menengah rendah dan menengah atas di mana sebanyak 6 kumpulan telah menyertainya.

Secara keseluruhan, pelajar perempuan telah mendominasi pertandingan ini, yang mana 5 kumpulan merupakan pelajar perempuan dan hanya 1 kumpulan sahaja diwakili pelajar lelaki. Syabas diucapkan kepada semua yang menyertai pertandingan nasyid terbuka peringkat SMK Belawai.

Dari segi persiapan dan persediaan menyertai pertandingan nasyid ini, pihak Panitia Pendidikan Islam SMKB telah menyerahkan kepada semua peserta untuk membuat persiapan dan persediaan sebelum menyertai pertandingan sama ada latihan, cara pemakaian, gaya persembahan dan sebagainya. Ternyata pelajar SMK Belawai berjaya melakukannya tanpa penglibatan guru.

Sesungguhnya pelajar sekolah ini mampu berdikari dalam usaha bagi memastikan kumpulan mereka mendapat tempat di hati panel hakim pertandingan.

Kepada yang berjaya diucapkan tahniah dan kepada kumpulan yang mendapat saguhati diharap akan terus meningkatkan lagi prestasi di masa hadapan.

Semoga dengan berjalannya aktiviti minggu Pendidikan Islam kali ini dapat menerap sedikit sebanyak nilai-nilai Islam ke dalam diri para pelajar.

foto akan dipaparkan nanti....

0 comments:

Post a Comment

Motto


"BERSAMA MEMBENTUK INSAN RABBANI"

Bersama-sama mencipta kecemerlangan SMKB berlandaskan prinsip-prinsip Islam.